podcast

PODCAST odcinek 12 – Jak wypłynąć na błękitny ocean?

Czy na błękitny ocean można wypłynąć w łatwy sposób? Czy błękitny ocean w ogóle istnieje? Tak wiele osób mówi o strategii Błękitnego Oceanu. Czas pokazać strategię Błękitnego Oceanu na konkretnych przykładach ze świata sportu i biznesu.

 Mówi się, że kiedy nie zmieniamy nic w naszym działaniu lub biznesie, to pływamy po czerwonym oceanie razem z innymi konkurentami. Niektóre firmy mają jednak odwagę wyjść poza schemat granic swojego rynku i szukać rozwiązań na nieznanym w ich branży błękitnym oceanie.

Jak to zrobić?

Są cztery podstawowe drogi: Zredukować, Wyeliminować, Stworzyć oraz Wzmocnić (o czym mogłeś posłuchać w poprzednim odcinku podcastu) – przeanalizuj je.

W kolejnym kroku należy przekształć granice swojego rynku poprzez rozpatrzenie następujących działań:

  1. Przyjrzyj się alternatywnym branżom.
  2. Znajdź strategiczne grupy w branżach.
  3. Przeanalizuj łańcuch nabywców.
  4. Zapoznaj się z ofertami komplementarnych produktów lub usług.
  5. Poznaj czynniki funkcjonalne i emocjonalne u nabywców.
  6. Zobacz perspektywę czasową.

Działania te nazywamy schematem sześciu dróg. Zastanów się dziś razem z nami, w jaki sposób możesz przeanalizować swoją konkurencję, by korzystając z jej doświadczenia zbudować dla swojego biznesu nową, nieznaną dotychczas strategię?

Pozdrawiamy,

Aleksandra Pogorzelska 

Patryk Wójcik